Der er kommet nye lækre sager til

Jeg har været ved at udvide og opdatere viklebiblioteket.

Der er kommet nyt til, således der nu er en fastvikle fra str 2-7. Det er stadig primært ren bomuld, men der er også mix af uld, kapok og hamp ( hvis mine private vikler bliver talt med.) 

Jeg har købt en lækker håndvævet sag fra Weaverbirds.ug det er pundamilia i str 5. Den er virkelig flot og jeg glæder mig til atteste den af. Den virker rigtig dejlig, blød og stærk. 

Weaverbirds er et fantastisk forholdvis nyt firma. De har et rigtig fint etisk koncept. Med lokal bomuld, lav miljøpåvirkning og gode arbejdsforhold for deres ansatte. Jeg er vild med det. Og jeg er vild med viklen. Hvis du er nysgerrig kan du læse om det de står for lige her.

Viklen kommer i et fint neutralt stofnet, lavet i samme bæredygtige stil som selve viklen. Jeg har købt den af en lokal vikle mor, så den er blevet fragtet hjem i selskab af grøftekants lupiner.
Fantastisk flot sildebens vævning. Virkelig et flot stykke håndarbejde.Lækker detalje information af læder midtermærke.
Udover denne håndvævede vikle er biblioteket blevet udvidet med Lawilde latrielle foxglove. En lækker uldblanding i str 3, der også gør sig ganske godt som halstørklæde.


Jeg har også købt 2 af Yaros basic vikler. Dem kan du finde hos tidsel.

Egentlig købte jeg dem mest fordi jeg var nysgerrig på kvaliteten, men også fordi jeg gerne ville kunne tilbyde en af hver størrelse i biblioteket. Og det kan jeg nu.

Jeg er meget positiv overrasket. Jeg synes de er dejligt bløde og ret nemme at binde. Hvordan de er at gå med i længere tid af gangen. Det ved jeg ikke endnu. Men ofte så betyder en tynd vikle bare at man skal være lidt mere omhyggelig når man binder. I hvert fald hvis du spørger mig.


Alle viklerne er nu vasket og klar til en tur med strygejernet. Også er de helt klar til at blive elsket og gramset på til rygbæringskursus d. 16 juni. Og til begynder foredrag/workshop d. 20 juni hos jordemoder Louise Nørby

Jeg har også bestilt ekstra dukker til at øve, hvis nu baby sover eller stadig ligger i babyhulen og bliver klar til verden. Så jeg håber virkelig de når at komme til workshoppen. 


Skriv en kommentar